четвртак, 23. април 2015.

* Značajne građevine u Segedinu ***



*** GRAĐEVINE SECESIJE - SEGEDIN:



 
   


Ove razglednice kupila sam prilikom posete Segedinu dana 28.o4.2o12. godine u palati REÖK, i one su mi bile ustvari polazna tačka za izučavanje građevina secesije u Segedinu. Pokušala sam još tada da u Segedinu pronađem sve te neobične i lepe građevine, a kada sam došla kući onda sam krenula i detaljno da ih izučavam. I kao što vidite, kupila sam svega 5 razglednica sa nazivima građevina i kuća /da bih se lakše snašla i da bi ih lako na netu pronašla/, da bi se sada ispostavilo da najmanje 17 građevina tamo ima da se vidi. Ja ih nisam videla baš sve, ali sam videla veliki broj i njih sam u svojim istraživanjima i pokušala da Vam dočaram i opišem ih upravo u prethodnoj Galeriji fotografija koju sam postavila pre neko veče --- *** SEGEDIN - Art Deco / Art Nouveau / Stile floreale *   i nastavak u Galeriji: * ARHITEKTURA SEGEDINA ***


1) SINAGOGA:


Izgrađena: 19oo - 19o3. godine,

Arhitekta: Lipot Baumhorn;


2) DEUTSCH --- DOJČEVA PALATA:


Izgrađena: 19oo - 19o1. godine,

Arhitekte: Mihalj Erdelji i Eden Lehner;


3) REÖK --- REKOVA PALATA:


Izgrađena: 19o6 - 19o7. godine,

Arhitekta: Ede Mađar;



4) BEREGI KUĆA:


Izgrađena: 19o2 - 19o3. godine,

Arhitekta: Pal Kotai;




5) GROF --- GROFOVA PALATA:



Izgrađena: 1912 - 1913. godine,

Arhitekta: Ferenc J. Rajhl;





U palati REÖK, postojao je 2o12. godine jedan zbirni pano, sa svim razglednicama secesije, koji izgleda upravo ovako:

  






* * *



Moje fotografije donete tom prilikom:


Sinagoga

Dojčeva palata

Rekova palata

Beregi kuća

Grofova palata

*** Ödön Lechner / Eden Lehner (1845–1914) --- 

Bio je mađarski arhitekta čiji je nadimak "Mađarski Gaudí". Jedan je od prvih predstavnika mađarske secesije, koja se na mađarskom jeziku zove "szecesszió". Građevine je ukrašavao Žolnai keramikom, a motivi na keramici bili su inspirisani starom Mađarskom i Turskom narodnom umetnošću. Studirao je u Budimpešti, a potom u Berlinu, na poznatoj Šinkel (Shinkel) Akademiji. Kasnije se uortačio sa arhitektom Partošom te su zajedno stvorili dela neprevaziđene arhitektonske vrednosti, poput Gradske većnice u Segedinu (1882), 
Gradske kuće u Zrenjaninu (1885-1856), zgrade Gimnazije u Sremskim Karlovcima (1890), 
kao i niz građevina u Budimpešti, Kečkemetu itd.

*** Ede Magyar / Ede Mađar (1877 - 1912) --- 

Bio je takođe arhitekta pod nadimkom "Mađarski Gaudi". 
Njegova značajna dela upravo u Segedinu su: Reök palata, Reformatorska palata, 
palata Ungar-Majer; 
Tragično preminuli arhitekta u 35. godini;










*** Secesija u Segedinu **  --- OVDE



Evo koliko palata secesije ima u Segedinu:


1. Najamna palata (Kuća Pegla),

2. Statuta Pište Danka,

3. Dojčeva (Deutsch) palata,

4. Grofova palata,

5. Reformatorska palata,

6. Moricova kuća,

7. Vodotoranj na Trgu Svetog Ištvana,

8. Vile blizanci,

9. Goldšmitova palata,

1o. Sinagoga,

11. Šaferova palata,

12. Rekova palata,

13. Ungar-Majerova palata,

14. Rajhlova palata u Segedinu.

15. Marerova kuća,

16. Viša devojačka škola (Gimnazija Temerkenj),

17. Beregi kuća.



Ove obeležene plavom bojom sam sve već pronašla i videla.  



* * * * * 



TRASA kojom treba da ih obilazite je OVDE








A evo je i prelepa Segedin PDF mapa za obilazak građevina secesije ---- OVDE




*  *  *































Нема коментара:

Постави коментар

Kao na dlanu